Sverigedemokraterna

Som vi alla vet har Sverigedemokraterna tagit sig in i riksdagen. Hela Sverige vrålar, skriker och protesterar högljudt, och jag sitter här som ett frågetecken. Främlingsfientligt säger ni. Rasism. Jag har precis varit inne på Sverigedemokraternas webbsida och forskat lite, och jag tycker inte alls att de känns rasistiska! Skulle någon kunna förklara det där för mig?

Hur kommer det sig att så fort en svensk kallar sig svensk, så fort en svensk vill ha svensk kultur och så fort en svensk säger att vi tar in för många invandrare så är den svensken rasist? Det är otroligt löjligt i mina ögon, och jag är riktigt irriterad! Ni kan inte säga emot mig nu, Sverige tar faktiskt in för många invandrare. Det är okej, enligt mig, för jag älskar människor, men det finns väldigt många som kommer hit bara för att förstöra!


För ett par månader sedan blev min bror misshandlad utanför sin lägenhet i Göteborg. Det var ett gäng fruktade (ja, faktiskt) killar från ett annat land. Alla kallar dem araber, så jag antar att de är det. De har gjort sig skyldiga till mord och andra brott, men ändå får de bo kvar, samtidigt som oskyldiga människor utvisas till farliga länder. Vart är rättvisan och hur är detta okej?!

Jag är inte sverigedemokrat, men det vet ni redan. Jag tycker bara att det är otroligt tråkigt hur de behandlas. Alla har rätt till en åsikt, och så länge ingen skadas finns det inget rätt eller fel!

Som sagt nu, jag vill att alla ni som är emot Sverigedemokraterna kommenterar. Berätta för mig vad det är som gör Sverigedemokraterna så fientliga och hemska? Vad gör dem hemskare än Moderaterna?




Kommentarer
Postat av: vänstervegan

Saken är den att de är ett främlingsfientligt parti. Att de inte går ut med det öppet, ännu, betyder inte mindre att de inte är just främlingsfientliga.



Som Mona sa. Ena stunden klagar SD på att invandrarna tar alla våra jobb, andra stunden att de bara lever på bidrag och vägrar jobba.



Ett parti som detta utnyttjar lågkonjunkturen och passar på att måla ut invandrarna som "problemet".



Jag tycker att det är skrämmande med SD. För de börjar smått och de försöker utmåla de andra partierna som odemokratiska, skylla på media att de speglas som dumma osv. Samma var det med nazism under andra världskriget. Det finns så många likheter med det som händer runt om i Europa just nu och SD. Får SD för stort inflytande och för stort utrymme så kan det få förödande konsekvenser. Och de är politikerna medvetna om, därför vill de inte beblandas med SD.

2010-09-20 @ 14:37:14
URL: http://vanstervegan.blogspot.com
Postat av: Max Colliander

Sd är ett rasistiskt parti. De hetsar mot muslimer och invandrare och menar att Invandring = islamism. Sd vill ha olika hårda straff för samma brott, och döma den som invandrat hårdare. Sd i Malmö var emot att invandrare skulle få diabetesmedicin. Sd vill endast ha protestanter i Sverige. Hur länge till får jag vara ateist? T om kristna ortodoxa får ju se sig hindrade o bygga kyrkor av Sd. Vill man behandla människor sämre pga var man är född, eller religös tillhörighet ja då är man rasist. Och idag riktigt skäms man över o va svensk, hela 95 % av svenska folket gör det nog

2010-09-20 @ 17:54:55
URL: http://anonwret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0