Eurovision Song Contest!!!

Jag är överlycklig för att:

1. Tyskland vann!
2. Danmark kom 4 med en låt som dissades totalt i Melodifestivalen! (=Juryn SKA ut! Ingen tvekan om saken!)
3. Nu kan jag lära mig ett språk jag inte redan kunde! Det är det som är så kul med Eurovision, man blir presenterad för länder man tidigare har struntat i! Nu har jag försökt lära mig ryska och typ... läst norska nyheter, vilket kanske var lite onödigt... haha!
4. Sverige kom på 11 plats i semifinalen, bara 5 poäng ifrån Cypern/Irland (som fick samma poäng)
5. Finland kom på 11 plats i sin semifinal, med bara 3(!) poäng ifrån Moldavien... om jag minns rätt... åh, vad jag skulle vara bitter om jag var från Finland! Men vi (Finland och Sverige) tar dem nästa år ;)
6. Att Tyskland vann med en helt ny artist i svart, enkel klänning och enkel scenshow, visar att vi har stigit in i en ny Eurovision-era = Azerbajdzjan-stilen från i år är bara så 2005!


Kommentarer
Postat av: mel

du verkar glad :P

2010-05-30 @ 12:28:18
Postat av: Richatd

Men Azerbaijan (obs stavning :P) hade bäst låt och innan du fördömer Safuras skådespelarprestation bör du betänka att hon är ung. Tycker låten var jättebra förutom det naiva "Drip, drop"-partiet där en annan text vore bättre.

2010-05-31 @ 15:57:35
Postat av: Rebecca

Azerbajdzjans låt är det inget fel på, men den har många faktorer som jag inte respekterar:



1. Allt är svenskt förutom Safura och koreografen.

2. De har lagt ut alldeles för mycket pengar på det och tänkte med andra ord köpa sin seger.

3. Safura är faktiskt ingen vidare artist. Jämför henne med Miley Cyrus, Amy Diamond, Molly Sandén, Lena, vem som helst som är runt hennes ålder! Det sitter inte i åldern utan i hjärtat... Safura kan bli H&M-modell eller något :)

2010-05-31 @ 18:31:16
URL: http://tribecas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0