En liten "Fairytale"...

Min blogg har råkat ut för en allvarlig Eurovisioninfluensa... titta bara!




Det var en gång för länge, länge sedan en vacker, ung prinsessa. Hon bodde i ett kungarike långt, långt borta och var hopplöst förälskad i en anka. En dag gick hon fram till ankan och sa:
Ankan sa direkt: "I don't want it!". Då blev prinsessan väldigt ledsen och började gråta hysteriskt. Hennes tårar föll sakta, sakta ner på marken och sjöng:

En stund senare tog prinsessan mod till sig och sa:
Men du är en , och jag har biljetter till ! Ankan följde med till Göteborg, där de gifte sig och levde lyckliga i alla sina dagar...


Kanske bör nämna att prinsessan var en svan. Och det var inte Eurovision Song Contest, som man kan tro, utan Eurovision Bird Song Contest... kan vara bra att veta.

Och för er där ute som känner er lite vilsna nu... HA HA!


(Fairytale vann tävlingen förra året, My heart is yours representerar Norge i år, och Drip drop representerar Azerbajdzjan i år... nu vet ni...)
Det allra roligaste med det här är att jag inte förstod hur mycket ESC har påverkat mig... det är ju nästan lite pinsamt...


Jag kanske borde börja skriva om lite annat istället... den här bloggen hör ju trots allt till kategorin "modebloggar", och inte "schlagerbloggar"... ber så hemskt mycket om ursäkt för denna smått schizofrena fas i min bloggs liv ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0