Hollowooooops!

Peter Jöbacks låt Hollow, som är med och tävlar i nästa deltävling i Melodifestivalen, har läckt på Internet. Självklart kunde jag inte motstå frestelsen, och jag är faktiskt lite glad att jag lyssnade på den... nu behöver jag inte bli besviken på lördag! Den här låten var inte alls bra! Det känns som om de försökte skriva en vinnarlåt med utdragna toner och förlängda ord, massa flamsiga omvägar röstmässigt och en alldeles för flummig text! Det är dessutom emot SVTs regler att släppa låtarna innan deltävlingen (eller finalen, om låten klarar sig så långt). Jag tror väl inte att de diskvalificerar Jöback, men man vet ju aldrig... vi får se, helt enkelt!

Det här ska bli spännande... "don't leave me now, I'm hollow"...


Det påstås också att Timoteijs låt är ett plagiat av låten Vinterland av Sarek. Upphovsmannen håller på att stämma låtskrivaren till Kom på "mellan 100 000 och en miljon". Det ska också bli spännande. Det roliga är ju att dessa två låtar inte är det minsta lika! Det är ungefär som att påstå att Beyoncés Halo är plagierat av Leona Lewis Happy... ungefär så lika är de.

Alltid kul med giriga upphovsmän med sågspån och kork bakom pannbenet!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med dig! De är inte alls lika :)

2010-02-21 @ 17:10:13
URL: http://aliassara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0