Nu så!

Jag tänkte att jag skulle uppdatera lite, för det var ett tag sen nu, eller hur? ;)

Idag åkte jag iväg till MediaMarkt och köpte en (alldeles för dyr) ny systemkamera! Det är viktigt att man både kan filma med den och fota, utan att kvalitén på det ena blir sämre, och nu tror jag att jag har hittat den perfekta kameran! Det blev en Canon EOS 500D, och den kostade lite mer än 5 000:- (i sista bladet den var med i stod det runt 4 000:-, så jag var lite besviken, men det blir väl inte billigare än så förrän mellandagarna...)


Så nu kan jag fota igen! (Jag har faktiskt haft kamera hela tiden, men det är så mycket roligare att fota med systemkamera än en liten kompaktkamera, eller hur?)


Och vet ni? Det är tredje advent imorgon! Den 12 i 12 ;)


UPPDATERING



Några av er kanske tycker att det är konstigt att jag har en ny systemkamera nu, när jag fick en i juni förra året. Grejen är den att min gamla kamera blev lite... ja, konstig efter att min bror hade lånat med den till Italien, så han fick köpa den, haha! Men det gjorde han så gärna! Så med de pengarna jag fick för den kameran behövde jag "bara" betala 3 000:- för min nya kamera. Den gamla kameran gick ju inte sönder eller så, den är fortfarande i väldigt bra skick, men jag tyckte inte att den kändes bra efter Italien, så det blev såhär nu! Min gamla kamera var en Nikon D40, och min nuvarande kamera är ljusår mer avancerad... ett helt naturligt steg, tycker jag! (Nämnde jag att man kan filma i full HD? Hahaha, älskar detta!)

Kommentarer
Postat av: Nela

Hej!



Jag var också ute efter en system kamera och tittade faktiskt på Canon 500D. Är fortfarande intresserad av den och vad roligt att du köpt en sådan. Du kanske kan berätta hur den funkar. Hur bra den filmar i full HD och om Full HD:n filmar bra i mörker.



GRATTIS!

Kram Nela

2010-12-12 @ 13:15:45
URL: http://sens.blogg.se/
Postat av: Mel

hahah känner mig som ett offer nu när du har fått din kamera :P för jag gissar ¨på att du kommer ta kort väldigt mkt :P

2010-12-12 @ 15:58:16
Postat av: Becca

Mel: Haha det kan du räkna med! Men du ska också få leka med den, såklart :D

2010-12-12 @ 16:58:38
URL: http://tribecas.blogg.se/
Postat av: mel

YAYA :D

2010-12-12 @ 23:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0