Höjden av girighet

Jag skulle kunna skriva TV4 och vara klar, men jag tänkte faktiskt på något annat (för en gångs skull. Mitt hat mot TV4 börjar bli lite patetiskt, tycker ni inte? Haha!)

Jo, det är ju så att nu i november vill många göra något snällt, tydligen. Allt ska göras för välgörenhet. Såg ni reklamen för den där julskivan? "5 kronor går till välgörenhet"... nu såg jag en annons hos Foki för den där Ronald McDonaldfonden (eller nåt) att 10% av McDonald's försäljning går till välgörenhet...

Är inte det höjden av girighet? Man ska göra något bra, men skänker bara en liten summa till behövande och behåller resten själv. Jag kan förstå reklamen som Apoteket har börjat med, att man ska köpa julkort för 100kr och 90kr går till vätskeersättning till sjuka barn i Afrika. Tio kronor för kortet, det är väl inte för mycket? Kan inte alla göra så? Alltså 5 kronor av priser på en CD är helt patetiskt, då skivan säkert kostar runt 145:-


Blä för giriga människor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0