Alla älskar TV4.

Alla älskar TV4. TV4 älskar pengar. TV4 hatar barn.


I förrgår fick jag ju reda på att TV4 tänkte skita i att sända Junior Eurovision Song Contest live, trots att Sverige är med. Jag skrev ju direkt till TV4 och klagade, och nu fick jag ett svar. Absolut inte lika otrevligt och bitchigt som den där SVT-tanten jag skrev till angående en låtstöld i Melodifestivalen, men liksom... va?

Såhär skrev han:

"Det kan tyvärr inte försvara sin plats i TV4 en lördagkväll då vi har Robinson, men vi vill ändå kunna erbjuda JESC till den publik som är intresserad. Då är väl detta en utmärkt lösning!
F.

FREDRIK AREFALK
Programchef / Head of Commissioning"


Jag blir så arg på dem! Det är första avsnittet av Robinson som går på lördag och de visste att Junior Eurovision Song Contest skulle vara den dagen, den tiden, ändå var de tvungna?! JESC går en gång om året, ett program kan de väl offra för sina unga tittare? De kan ju utgå program för sport ju?

Så länge de inte kan pressa in tio reklampauser på åtta minuter under varje program (som då givetvis drar in runt 2 miljoner var, och jag överdriver inte) så är de inte det minsta intresserade.


Så fort Idol är slut tänker jag faktiskt bojkotta TV4. De förtjänar inte allt de har fått genom åren. Är någon stark nog att hänga på?







HÄR kommer vi att kunna titta live på Junior Eurovision Song Contest 2009, klockan 20:15. Alla som bor i Sverige kommer dock inte kunna rösta.


Kommentarer
Postat av: Marielle

asshole säger jag till tv4

2009-11-18 @ 20:12:32
Postat av: yasmin♥

jag är på....fast jag kanske smygtittar ibland när det är house x)

2009-11-18 @ 21:09:29
URL: http://yasminlikeaflower.blogg.se/
Postat av: ESC-Panelen

Idiotiskt av tv4, ja. Men bra att man kan få tillgång till att följa live via nätet.



Hoppas du gillar vår blogg och följer oss framöver. Länka gärna oss så du inte tappar bort adressen ;)



Fin blogg du har förövrigt.

2009-11-19 @ 15:16:34
URL: http://www.escpanelen.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0