Vad är grejen med Idol?

Misstolka inte rubriken, vad jag menade är givetvis: Hur sjutton tänker juryn (och alla idiotiska tittare!)?

Veckans tema är ju... ja, vad heter det? En låt att briljera i och en utmaning, i alla fall. Juryn väljer alla låtar och om man tittar på låtvalen, så undrar jag om de verkligen försöker få Tove utröstad:



Calle Kristiansson:
1. ”Walking in Memphis” (Marc Cohn).
2. ”Do ya think I'm sexy” (Rod Stewart). 

Erik Grönwall:

1. ”Heaven” (Bryan Adams).
2. ”Run to the hills” (Iron Maiden).

Tove Östman Styrke:

1: ”Can't get you out of my head” (Kylie Minogue).
2: ”The greatest love of all” (George Benson/Whitney Houston).


Någon som ser det jag ser? Både Calle och Erik har fått starka låtar som passar dem, även utmaningslåtarna! Kolla Toves - Kylie Minogue och Whitney Houston. Näe, jag tror inte ett skit på det här! Jag tror inte att Tove får vara med i finalen på grund av juryns "misstag".


Personligen förstår jag inte varför alla tycker så bra om Calle helt plötsligt. Han är som ett synonym för tråkig. Han är fåordig, ser ofräsch ut och står på ett och samma ställe, med axlarna i nivå med hakan, och sjunger... sen går han... vad är det som är så speciellt? Han verkar tro att han är bäst i hela världen och ingen kommer någonsin att komma upp i hans nivå...

Tråkigt också att alla börjar tro att de känner Tove, och vet att hon är en riktig bitch som tror att hon är bäst och att alla älskar henne... undrar vart det kom ifrån? Jag tycker att hon verkar vara en jättegullig tjej med ett smart huvud på axlarna! Inga egocentriska divafasoner alls! Kan någon upplysa mig om det där och komma med giltiga argument?



Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hehe "Dom ser olagligt goda ut" Och jaa det är dom faktikst :D .farligt farligt.

2009-12-02 @ 18:45:34
URL: http://pascommelesautres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0