Привет Сибири!

Vintern kom lite väl tidigt och snabbt i år. Den saknade nog svensk mark väldigt mycket, för snön har vara varit borta i sex månader... det känns lite tråkigt, om ni frågar mig. Jag menar, det är Sverige vi bor i, inte Sibirien... eller? Vi kanske bor på  Grönland eller Svalbard utan att veta om det... vad tror ni?

Kylan tränger sig innanför väggarna, men jag har ändå lyckats skriva färdigt två låtar till, med melodi och allt. Det känns lite bra, trots kylan. Hur kommer det sig att vissa låttexter är lättare att tonsätta än andra? Ska man kanske fixa melodin innan man börjar med texten? Jag får prova det, det kanske blir bättre då? Det är ju ändå melodin som är det viktigaste... vad är det för poäng med att lyssna på en låt med vacker text och tråkig melodi? Då kan man lika gärna läsa poesi! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0