Startordningen i Globen!

Nu har startordningen släppts för Melodifestivalsfinalen nästa vecka (många av er kan strunta i det här... jag antar att inte så många fattar grejen, haha!)



1. Darin - You’re Out Of My Life
2. Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
3. Andreas Johnson - We Can Work It Out
4. Timoteij - Kom
5. Peter Jöback - Hollow
6. Ola - Unstoppable
7. Jessica Andersson - I Did It For Love
8. Salem al Fakir - Keep On Walking
9. Anna Bergendahl - This Is My Life
10. Eric Saade - Manboy


Nu har det ju råkat vara så att nummer 1 och sista (kan inte säga 10 eftersom det var 11 förra året) brukar vinna. Så stämmer det i år, så borde Eric Saade vinna.

2007 - Första vann
2008 - Första vann
2009 - Sista vann
2010 - ?


Eric Saade är ju min absoluta favorit i Melodifestivalen i år, och i ESC är mer än en tredjedel av låtarna ballader, så det vore ju självmål av oss att skicka någon av våra ballader... då sjunker vi jju bara in i mängden och får mycket svårare att imponera på Europa...

Vem hoppas ni vinner? :)



[UPDATERING 100308]

Jag bytte precis åsikt. Eric Saade hade inte vunnit i Eurovision! Timoteij hade vunnit! Tänk vad ni vill, men enligt människor i USA (de kanske inte räknas i sammanhangen, men jag räknar upp alla), Norge, Storbritannien, Spanien och Ryssland, är Timoteijs låt helt enkelt bäst. Folk har lyssnat på låten och uppmanat oss att skicka den, och ingen annan, om vi vill vinna Eurovision i år... och om man bortser från att den i Sverige kan anses tuggummiaktig och för flickig, så är den jäkligt bra! Det är inte Manboy som behövs i ESC, det är Kom! Run! Vad den nu skulle komma att heta om den vann!

Timoteij är dock inte alls en förhandsfavorit i Sverige, så jag hoppas på en riktig skräll på lördag! Timoteij är vår enda chans, och det vore bara dumt att inte ta den!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har faktiskt inte lyssnat på låtarna ännu så jag har ingen aning...



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att gratis få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Ha en härlig helg!

2010-03-06 @ 23:54:52
URL: http://gratistokig.blogg.se/
Postat av: Cherie

1. Manboy

2. You're out of my life

3. Kom

4. Keep on walking



Så VILL jag att det ska se ut, och jag hoppas att pensionärerna får telefonförbud på hemmet... pensionärerna är de som förstör ;/

2010-03-07 @ 12:09:15
URL: http://cheriemylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0