Hallo!

För några dagar sedan sa jag ju, lite skämtsamt, att jag skulle lära mig tyska nu när Tyskland vann i Eurovision Song Contest. Det lät väl kanske lite mer oseriöst än det egentligen var, för nu har jag faktiskt pluggat i tre dagar, och det går jättebra!

Jag vet att det, utan problem, går att lära sig ett nytt språk på ett år. Jag lärde mig norska på ungefär en månad (okej, pinsamt exempel, men ni fattar), och nu vann ju Tyskland, så då blir det ju tyska! Hoppas bara inte att Sverige vinner nästa år, för då måste jag ju fördjupa mig i svenska...



Okej, jag skrev det där mest som en påminnelse. Jag ska faktiskt lära mig tyska, kom ihåg det nu! Påminn mig den 20 maj 2011, då ska jag skriva ett helt inlägg på tyska för att denomstrera! Haha, ohh... (jag gillar inte ens tyska språket...)



Nu ska jag leta upp min kamera som Sara ska ha med sig när hon drar iväg till Los Angeles om ungefär två veckor. Fatta vad coolt, hon får se Hollywood och allt det där som många av oss bara har sett på TV! Ahh! Nä, jag är inte det minsta avundsjuk!! ♥

Hon planerar att blogga där borta också, så kolla in där snart om ni vill läsa om hennes resa :)



Haha ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0