10 ställen

Kan ni tänka er att det finns folk i Sverige som aldrig har varit utomlands? Jag har varit i Danmark fem gånger, men det är allt. Tror ni jag blir avundsjuk nu när var och varannan människa åker till USA? Det är ett av mina drömresemål, så det svider lite, det gör det... Grekland är tydligen också väldigt populärt, likaså Turkiet, Spanien och Italien.

Jag själv är inte så otroligt intresserad av att åka på solsemester. Att ligga på stranden hela dagen och festa hela natten känns väldigt primitivt och jobbigt, enligt mig. Jag vill se platser, uppleva saker... göra något man aldrig har gjort förut, förstår ni hur jag menar?

Innan jag dör vill jag ha besökt dessa länder och städer:

Moskva, Ryssland
Odessa, Ukraina
Los Angeles, USA
Vaduz, Liechtenstein
Monte Carlo, Monaco
Berlin, Tyskland
Sankt Petersburg, Ryssland
Jerevan, Armenien
Tokyo, Japan
Mexico City, Mexiko

Dessutom vill jag bila genom hela USA i ett år (eller två?) och gärna besöka Oslo, eftersom det är den enda skandinaviska huvudstaden jag inte har varit i än...


Jag kommer nog aldrig komma utanför Skandinavien, men det skadar ju inte att drömma! :)


Köpenhamn, Danmark, 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0