Sibel är bäst.

Det där var ett påstående.

Tydligen var det meningen att låtarna skulle släppas tidigare den här veckan, för nu har alla låtar för veckans deltävling i Melodifestivalen släppts - på SVT!


Det känns lite orättvist mot de andra bidragen, eftersom man nu får smaka på och känna efter mer på dessa låtar än man har fått förut. Peter Jöback fick ett enormt försprång, men han klarar inte detta utan fiffel från SVT. Bäst är Sibels låt "Stop", utan tvekan! Det är sån musik jag kan tänka mig att folk lyssnar på utanför Melodifestivalen! Jämför den med Paramores "That's what you get". Älskar den!

Jag gör såhär idag, så får vi se om jag har ändrat mig på lördag:

Direkt till final:
Stop - Sibel

Andra till final:
Human frontier - NEO (tänk Mika light, fast lika upptempo och glatt!)

Andra chansen:
Hollow - Peter Jöback (mest för att det är just Jöback... själv skulle jag satt Idiot - Noll diciplin här, eftersom den är ung, glad och ny... som McFly, fast på svenska!)
Jag vill om du vågar - Pernilla Wahlgren (igen, mest för att det är hon... låten är väldigt Linda Bengtzing ultra-light...)


Lyssna och avgör HÄR! Jag vill gärna höra era åsikter (om ni är intresserade, såklart! Ni andra har nog inte ens läst det här ;))

Kommentarer
Postat av: DickeFix

Ja, låten med Sibel verkar vara riktigt bra. Pigg med fantasi och drive i. Dimitri Stassos är en duktig låtskrivare och Sibel en bra artist så om låten också har ett bra stick i sig kan den kanske slå utomlands också. Resten var dock de vanliga naiva melodislingorna eller hade den svenska släpigheten. Tycker kvaliteten varit ovanligt usel detta år. Skulle vara kul om någon av de stora (Max Martin, Jörgen Elofsson, Nadir ”RedOne” Khayat)skulle våga att förnedra sig och skriva något för Melodifestivalen så Sverige kunde visa upp ett kvalitetsbidrag. Vi får hålla tummarna för Sibel så länge.

2010-02-23 @ 09:23:44
Postat av: Rebecca

DickeFix: Ja, det hade varit något! Melodifestivalen är ändå ett av Sveriges mest populära tv-program, två miljoner människor kan inte ha fel och det skulle inte skada med lite kvalitet i tävlingen... :P

2010-02-23 @ 12:59:48
URL: http://tribecas.blogg.se/
Postat av: Victoria

2010-02-23 @ 13:25:01
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Susanne

det vore jättekul om Sibel kunde få vinna. Trist om Jöback eller Walhgren skulle vinna bara för att alla känner till dem.. Ha en bra dag! :)

2010-02-23 @ 13:35:54
URL: http://caminandoporlavida.blogg.se/
Postat av: DickeFix

RedOne läste kanske kommentaren ovan



http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/redone-skriver-till-melodifestivalen-1.1217789

2010-11-29 @ 13:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0