Mm, choklad...

Jag var så otroligt sugen på något gott för en stund sedan. Kladdkaka, kanelbullar, brownies, chokladkakor, blåbärspaj, en sked nutella, vad som helst! Självklart hade vi absolut ingenting hemma, inte ens Oboy, så jag kunde inte göra min mumsiga chokladkräm (grädde eller mjölk med massa pulver). Men då fick jag den geniala idén att blanda kakao, socker, vaniljsocker, florsocker och alldeles för mycket grädde, och sedan värma det och hacka i en banan. Receptet kommer från mormor, som gjorde den till mamma varje morgon när hon var liten... skillnaden är väl att mamma åt med knäckebröd, och jag med banan... haha ;)

Hur som helst så var det jättegott då, men nu känner jag mig alldeles svullen och äcklig... fast jag kan ju säga att det har lagt sig lite nu under tiden då jag skrev detta inlägg... haha!


(Jag måste säga att jag kommer att publicera fler bilder så fort jag har laddat någon av mina kameror... jag är sjukligt lat och batteriet i både systemkameran och kompaktkameran har inte laddats mer än en gång sedan juni.. otroligt starka batterier, haha! Hur som helst så ska jag försöka ta itu med det innan jag går och lägger mig... idag, alltså...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0