30 december

G'davro mates!

Idag har jag inget att berätta alls, men jag tänkte ändå försöka hålla igång bloggen lite... det är en otroligt tråkig dag och jag sitter bara och glor på cello, fioler och violor... jag har faktiskt alltid älskat klassiska instrument. När jag var liten spelade halva klassen fiol... jag ville börja, så jag lyckades övertala mina föräldrar att anmäla mig, men sen blev det ändå ingenting. Min kompis lovade mig att hon skulle lära mig att spela, men jag fick bara hålla i instrumentet. Sen spelade hon en barnvisa för mig, och min första kommentar till det skrikiga, ostämda ljudet var: "spelar du ingen klassisk musik?!", "jo, det gör jag!", sa hon och började spela signaturmelodin till Pippi Långstrump.


Visst kan man påstå att det var onödigt av mig att önska mig en gitarr och en ukulele? Ukulelen har jag stämt men inte spelat på än, och gitarren är omöjlig... jag kanske borde hålla mig till att lyssna på musik istället? Haha!


Nej, jag är inte full, jag bara filosoferar lite (skratta inte nu, men det tog mig ungefär en minut att skriva ordet 'filosoferar'...)

Vill ni ha mer onödig information? Jag vaknade klockan 14:00 idag... jag drömde att jag var törstig och att vi bara hade varmvatten i kranen. Spännande va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0