Oslo

Hej bloggen! Jag sitter och surplar Voss (smakar smält snö, men flaskan är sjukt cool!) och knaprar
Stratos-choklad. Godiset och läsken (allt ätbart, egentligen) är svindyrt i Norge. En stor chokladkaka från Freia (Norges motsvarighet till Marabou) kostar 38 kronor. Vad kostar de här? 15? Annars var priserna ganska lika... tänkte bara säga det... Voss kostade 29 kronor om jag inte minns helt galet. Alltså flaskan är värt det, men vattnet smakar verkligen tö!

Okej, vidare till bilderna.











Ser ni bilen där precis vid slottet? I den satt kungen av Norge i full kostym med band och emblem och allt var det var. Bilen åkte väldigt långsamt och jag såg kungen rakt i ögonen (men fattade inte att det var han). Jag hade all chans i världen att fota, eftersom jag höll kameran i handen och den var på och allt, men nä, jag trodde att det var en vanlig privatbil... (för folk går ju verkligen runt klädda i kunglig uniform på Kvantum, menar jag...) bilen hade dessutom ett kungligt emblem på en av bildörrarna... haha, fy vad jag störde mig efter det där! Men, men... jag kan i alla fall skryta med att den norske kungen vinkade åt mig... hehehe :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0