Dålig kvalle

Jag vaknade alldeles försent idag. 14:00 var klockan när ljudet från TVn i vardagsrummet strömmade genom den tunna väggen som skiljer mitt sovrum från TVn. Glamourama. Den grova, moderna stockholmska dialekten blandades ut med tjejig dokumentärmusik. "Tittar mamma på Glamourama?" Frågade jag mig själv. "Glamourama presenteras i samarbete med...". Ja, tydligen. Yrvaken gnuggade jag ögonen, svepte av mig täcket och gick raka vägen in i duschen. Lite piggare nu. Jag gick in i köket och såg regnet smattra mot fönstret och dansa ner i de redan fyllda avloppen i marken. Vattenpölar överallt. "Jag ser det regna, jag ser det regna, det var väl roligt? Hurra! Nu är det sommar, nu är det..." hörde jag mig själv, som åttaåring, sjunga.

Jag gick in i vardagsrummet och såg en stor t-shirt ligga på den gröna, fula och sönderklösta fåtöljryggen. "I ♥ OSLO" står det. En norsk flagga ersätter det typiska röda hjärtat, som finns på bland annat I ♥ NY-tröjorna. Jag gick lite närmare och såg hur de röda färgera hade spridit sig som en smittsam sjukdom över de snövita ränderna.





Ja, ni ser? Tänk att jag oroade mig så över att den blå färgen skulle färga av sig, att jag helt glömde bort att det fanns röd färg också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0