Ich liebe Deutschland!

Nu är jag hemma från en Eurovisionvecka i Tyskland! Jag kom egentligen hem natten till den 17 maj, men jag har ännu inte riktigt ställt om mig. Tyskland och Sverige är väldigt lika, men hade jag fått välja, så hade jag bott i Tyskland. Ingen tvekan om den saken! (Lite kanske, med tanke på att ALLT kostar pengar där! Från ketchup på McDonalds till att gå på toaletten (det kostar mer i Tyskland än i Sverige)...
Det var inte varmt i arenan... det var däremot varmt utanför, därav mitt glansiga ansikte ;)
Jag letade efter två svenska flaggor, men de fanns inte någonstans... då letade jag efter en vitrysk flagga, men inte heller det fanns... då stod det mellan Irland och Ryssland, men eftersom vi stod med en grupp irländare, kändes det lite pinsamt att ta den irländsla flaggan, så det blev en rysk! Vi åkte spårvagn tillsammans med en grupp från Azerbajdzjan och de trodde stenhårt på att jag var från Ryssland... tydligen kommer inte Azerbajdzjan och Ryssland så bra överens ;) i arenan träffade jag en rysk tjej som också trodde att jag var rysk (den här gången viftade jag inte med flaggan, så den hade lika väl kunnat vara fransk eller holländsk). Hon pratade ryska med mig... jag svarade på ryska och kände mig ascool ;)
Kölnerdomen och bron, precis som på alla kända vykort från Köln! Jag kan inte räkna alla gånger vi gick in i den där katedralen på två händer! Det blev lite tjatigt till slut, haha!
För övrigt är jag överlycklig att Sverige kom trea, skitsur för att Lettland gav Italien 12 poäng så att Italien gick om Sverige i allra sista minuten... hade vi fått deras tolva så hade vi kommit tvåa... bajs! Och så är jag lite sur över att Azerbajdzjan vann. Det är uppembart att det var för att Turkiet inte var men i finalen! Jag ville ju så gärna åka och se Eurovision igen nästa år... men det är ju lite dyrare att åka till Azerbajdzjan än Stockholm... eller Irland och Ryssland... bäää!!! :)

Kommentarer
Postat av: mel

one day my friend we will travell there =)

2011-05-27 @ 12:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0