Mardröm

Jag vet inte vad det var som gick snett igårkväll, för under hela natten drömde jag massor av konstiga drömmar! Precis allt gick fel! Jag minns att jag gick med min kompis Louise till ett konditori, där vi skulle köpa varsin (enorm) bulle. Louise tog sin och jag skulle ta min, men tappade den i golvet och tog en vaniljbulle istället. Vi flyttade oss till kassan, där jag märkte att jag hade glömt mina pengar, så Louise betalade för mig också (mot sin vilja, haha!) Kassörskan frågade: "Vad tror ni att detta kommer att kosta?", och Louise sa: "Jag vet inte, 100 kronor?", och kassörskan skrattade och sa: "Nehe du, 900 000 kronor går det här på!" Louise började gråta och sprang ut...

En annan dröm jag hade var att jag och mamma satt i bilen på väg till Elgiganten. Vi mötte en himla massa lastbilar som alla verkade ha alkoholpåverkade förare. De körde väldigt ostadigt, och lite längre fram på vägen fanns en stor sten. Vi kunde av någon anledning inte bromsa, och vi kunde inte heller köra om stenen eftersom en stor, blå lastbil var där just då... men lastbilen bakom oss var inte lika smart och tänkte köra om mig och mamma... samtidigt som jag och mamma körde in i den stora stenen, körde den lilla lastbilen in i den stora...

Ja... jag och mina drömmar, alltså... (vill också påpeka att den första drömmen inte var en mardröm, som rubriken säger, utan bara en vanlig, sjuk dröm!)


Nu till något helt annat! Idag var jag och mamma och hämtade påskris och köpte påskliljor och påskägg (för riset), men alltså... varför säljer de inte fjädrar längre? Vi letade runt i halva stan, men ingenting!? Väldigt tråkigt, faktiskt...


(Baraförattbild som inte har någonting med inlägget att göra... ser ni mina fina mattor som matchar så fint? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0