Den riktiga topplistan...




Jag hittade den här spännande omröstningen på en internationell ESC-sida. Det är ingen nyhet att Europa vill se en vanlig upptempolåt från Sverige i år igen. Jag tycker inte att vi ska gå runt och fundera över hur dåligt det har gått sedan Carola var med sist. Vi har inga discodängor mer i år, så det hade inte kunnat repeteras.

Och det är inte heller någon vidare nyhet att Sverige vill prova något nytt och annorlunda. Själv tror jag att det hade blivit en rejäl flopp om vi gjorde som de 18 länder som redan har valt sina ballader. Folk hade helt enkelt glömt bort vår låt så fort nästa låt börjat spela... och jag tror faktiskt att risken att folk somnar och sover genom Sverige i år är väldigt stor. Som sagt, det finns 18 ballader med. Vi är ett av de sista länderna so väljer i år. Det är en enorm fördel, varför kan vi inte ta den?


Jag tycker att vi ska lyssna på Europa den här gången! Det är faktiskt Europa som kommer att rösta, inte Sverige. Europa förstår sig inte på hypen på Anna Bergendahl, eftersom (säg inte emot nu, vi vet att det är sant) låten är omänskligt tråkig. Det händer verkligen ingenting, varken på scen eller i låten. Samma gäller Salem Al Fakir.

Jag vill faktiskt vinna i år, och vi kan inte vinna om vi skickar något som låter som ett plagiat av alla andra ballader i ESC, tror ni verkligen det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0