28 juni

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag... jag vaknade klockan åtta av att telefonen ringde. Det var mormor, hon mådde inte bra så hon åkte in till akuten... så där har vi spenderat dagen idag. Jag är helt slut!

Vi svängde in på H&M och Citygross efteråt, och jag köpte en rutig kjol med lite Alice i underlandet-känsla, och en grönrandig klänning. Inget märkvärdigt, men jag behövde något mer användbart...

När vi parkerade vid Citygross stod det en minibuss jämte oss. I minibussen fanns en hundvalp i en pälsbeklädd bur. De lämnade en av bildörrarna öppen, men inte mycket, och det var säkert över 40 grader i bilarna. Vi kom ut drygt en timme efter, och bilen stod kvar! Hur sjutton kan man lämna en liten valp, eller ett djur överhuvudtaget, i en så varm bil?! Hur tänker folk? Jag är 100 på att den lilla valpen inte klarade sig, och jag är så fruktansvärt arg på mig själv att jag inte sa till de otroligt korkade hundägarna. Det är helt ofattbart hur puckade vi människor är!


Det blev tyvärr inga bilder alls, trots att allt såg så underbart vackert ut... men som ni kanske förstår hade jag inte en tanke på att ta med kameran... vi planerade ju inte direkt att åka dit.

Kommentarer
Postat av: Nela

Hej!



Förstår precis vad du menar och hur du känner. Har varit med om liknande. EN gång såg jag ett litet barn kanske 2 år gammal sitta i en bil med fönstret väldigt lite öppen. Jag fick damp och ville gå skälla ut granarna för bilen stod parkerat vid min systersköks fönster. Medans jag satt och tänkte om de verkligen är så korkade att de lämnar ett litet barn ensam i en bil medans de sitter och snackar så upptäckte jag att fönstret var 2/5 öppen och mamman stod på balkongen (2 vån) 5 meter från. Jag ville ändå gå säga till för det är så jävla oansvarit av dem. Men det gjorde jag inte.......... Dels för att jag inte bodde där och dels för att jag hade ögonen på barnet. Det roliga är att jag såg barnet svettas och den sov, så den kunde ju ha dött. men som tur var de inte så super korkade så att de lämnade bil fönstret öppen en stund.

2010-06-28 @ 20:34:16
URL: http://sens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0