Tjuvlyssna på Melodifestivalen!

Jag kom precis på att SVT låter oss tjuvlyssna på låtarna som ska tävla i morgondagens delfinal redan idag (och fram tills imorgon klockan 20.00). Såhär tyckte jag det lät:



1. OlaUnstoppable
- En helt okej låt, inte jobbig att lyssna på och inte för tråkig... men jag är säker på att det finns bättre låtar än denna.

2. Jenny Silver - A place to stay
- Dålig låt. Förlåt, men det är allt jag kan säga, den var dålig.

3. Linda Pritchard - You're making me hot-hot-hot
- Jag avskyr titeln, men själva låten är det inget fel på... lite för tjatig och enformig, dock.

4. Pain of Salvation - Road salt
- Åhhh vilken tråkig låt! Är inte Pain of Salvation ett rockband? Det lät som en avskalad cover eller något!

5. Anders Ekborg - The saviour
- Fin låt, men riktigt trist... kändes lite rörig?

6. Jessica Andersson - I did it for love
- Den här titeln gillar jag, men låten var inte alls bra! Riktigt besviken då jag trodde att det skulle vara startfältets starkaste bidrag... trist att hon kopierar Sanna Nielsen (fast med sämre låt).

7. Frispråkarn - Singel
- Eh... okej, låten var det absolut inget fel på om man gillar rap, men det kändes som att stiga in i en tidsmaskin och hamna under slutet av 90-talet! Löjligt artistnamn och irriterande titel. Tjejen som körade var riktigt onödig.

8. Salem Al Fakir - Keep on walking
- Bra låt, men inget man minns... det känns som något Danmark skulle kunna skicka till Eurovision, för att sedan åka ut i kvalet...


Bästa bidraget i första deltävlingen (som är imorgon klockan 20:00 i SVT1) är enligt mig Unstoppable, men ingen av dessa låtar har potential att vinna. Säg gärna vad ni själva tycker!


(Får tillägga att det blir korta, snabba omdömen eftersom jag bara har hört en minut av låtarna och inte sett några framträdanden.)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Det var inte nådigt, bästa omdömet "helt ok"? :) Men visst, jag håller med om att ingen låt känns särskilt fantastisk så här långt.

2010-02-05 @ 20:07:39
URL: http://schlagerexperience.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0