Same old story, getting boring...

Tydligen är Peter Jöback och Pernilla Wahlgren storfavoriterna i denna veckas deltävling i Melodifestivalen. Big chocker... inte. Vad jag inte fattar är dock varför? Gamla avdankade schlagerartister (Wahlgren) fungerar inte längre, och varför skulle en "cool lasershow" (Perrelli, 2008, slutade på 18 plats trots den där coola lasershowen...) betyda vinnarlåt?

Jag är i alla fall sjukt trött på att Sverige ska skicka sina folkkäraste artister till ESC. De må vara välkända och folkkära här, men de sjunker till botten direkt i Eurovision, så är det alltid. Sveriges nummer är för kalla för Eurovision.


Därför hoppas jag verkligen att Sverige ser genom fiaskot, och inte röstar på gamla tråkiga musikalartister och schlagerpinglor... går dessa två till final ikväll så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Sverige är sjukt förutsägbara i dessa sammanhang.

Heja NEO och Sibel! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0