Rasism?

Är det verkligen okej för en svart att vara rasistisk mot en vit, men inte tvärtom? Tydligen är det jättesynd om alla svarta, bara för att de är svarta? (Kolla vilket avsnitt som helst ur Oprah Winfrey eller America's next top model.) Jag förstår inte... är det inte mer synd om vita? Vi ser ut som vandrande lik och ändå är det vi som kallas rasister av svarta?

Och kollar man genom filmerna som görs i USA, så finns det bara komedier där svarta är rasistiska mot vita, men när det är tvärtom så är det en nazistfilm... varför är det så? Jag känner mig kränkt! (Bra exempel på detta är filmen som går just nu på nian, och Bring it on: All or nothing. I båda filmerna är det svarta som slänger ur sig massa rasistiska kommentarer mot vita, men aldrig tvärtom.)


Är det någon mer än jag som har reagerat på det här?



Om jag har rätt nu, så kommer 90% av de potentiella kommentarerna till detta inlägg handla om att jag är rasist, eller hur? Det är jag inte. Jag är emot all rasism, det är därför jag publicerar detta.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hejsan tjejen. Allt bra med dig idag? Vad hittar du på? Håller fullständigt med dig i ditt inlägg. Det e mycket märkligt.

2010-02-02 @ 13:45:30
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0