Sammanfattning

Jag sitter just nu i soffan och har precis ätit upp en hel förpackning Ballerina kladdkaka (btw, väldigt överdriven hype om att man ska doppa dem i mjölk... de är sju gånger godare som de är!). Det är ungefär det jag har gjort idag... förstår ni varför jag aldrig uppdaterar?

Jag har också läst runt på lite bloggar och hakat upp mig på hur svårt alla verkar ha med "de" och "dem". Antingen blir det "de" lite för mycket, eller så blir det "dem" lite varstans... ska jag lära er om det?


DE = THEY
DEM = THEM


Så enkelt är det! Det är mycket vanligare att man blandar ihop de och dem, än they och them, så om ni behärskar engelska, tänk på engelska! Det blir mycket enklare så!


En annan sak jag stör mig på, är hur många besserwissers det finns på Poplight (en, egentligen väldigt seriös sida om Melodifestivalen, Eurovision, Idol och musik i största allmänhet). Alla verkar tro att de vet bäst, och de uttrycker sig som om de vore värsta proffsen! Smileysar är strängt förbjudna i bloggkommentarer, för proffs och visa experter använder inte sånt ;)


Dessutom måste jag påpeka att man faktiskt inte behöver shoppa varje dag. Man behöver inte heller belöna sig själv med dyra accessoarer (som en klocka för 30 000kr...) bara för att man har uppnåt något i livet... det är ju ändå framgången som är belöningen! Jag mår illa av hur respektlösa vissa är när det kommer till pengar! De har flera miljoner och tror att de är välförtjänta, men allt de gör är att blogga om hur fantastiskt bra de är! Att de sedan har mage att attackera folk som har det sämre ställt, är rent idiotiskt!

Ja, hörrni... det var det jag hade på hjärtat! Har ni lust to join the confession booth så får ni gärna göra det i kommentarer... bahaha!

Och in the name of Poplight... :D


(För att jag är så himla kass på det där med egobilder. Jag var 16 på bilden... tycker det är viktigt att ni får veta det... och jag är 19 idag. Och imorgon, också, för den delen!)


Kommentarer
Postat av: Nela

Hello vad händer 15 maj?

2010-04-26 @ 10:23:16
URL: http://sleepydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0