MGP Nordic 2009




Det är lite långsökt, men på nyheterna på TV4 pratade de om att ett tåg i Ryssland hade "spårat ur". Då kom jag genast att tänka på Rebeccas låt i Lilla Melodifestivalen, vilket i sin tur påminde mig om att MGP Nordic var idag! Tyvärr kom jag på det strax efter tio, så tävlingen var redan över och tydligen verkar det som om SVT inte tänker sända någon repris?


Riktigt dåligt, tycker jag. De har en kanal för barnen, men allt de sänder där har gått minst fem gånger tidigare... trots det vägrar de sända melodifestivalen igen? Skäms, SVT! Barnen är vår framtid, men både SVT och TV4 skiter i dem... Dessutom ville jag ju så gärna se det!


Haha, jag som verkligen trodde att SVT var bättre än TV4, men tydligen hade jag fel. (Nu kom jag på att mitt svar angående Junior Eurovision från TV4 var mycket trevligare än det svar jag fick av SVT angående ett plagiat i stora Melodifestivalen. SVT får skärpa sig!)

 


Det visade sig dock att min favorit Rebecca inte ens gick till superfinalen, men Ulrik vann hela tävlingen! Grattis till honom och kul att Sverige äntligen fick vinna ;)


Kommentarer
Postat av: Mariina

Nää, vad dåligt att inte sända repris!

Jag visste ju inte ens när det var.

DÅLIGT AV DOM. Men vänta.....

Du kan ju gå in på: www.lilla melodifestivalen.se

sedan klickar du på lilla melodifestivalen 2009.

När du kommer till deras hemsida går du in på

MGP nordic, som står högst upp i en liten ruta med alla andra saker. Sen är det bara och leta efter klippet.

2009-11-29 @ 08:19:05
URL: http://www.freedreams.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0