The Runaways

För ett par månader sedan fick jag manuset till filmatiseringen av Cherie Curries bok "Neon angels" skickat till mig av nån Hollywood-människa. Filmen heter The Runaways och handlar om det populära 70-talsrockbandets karriär från början till slut. Manuset är väldigt annorlunda jämfört med de andra jag har fått läsa, men på ett bra sätt. Jag hatar att läsa manus som Harry Potter, där allt är specialeffekter, och man fattar liksom inte hur de menar så man kan inte spela upp filmen i huvudet när man läser det. Detta manus är väldigt verklighetstroget och med lite indiekänsla över sig.

I onsdags förra veckan hade filmen förhandsvisning i USA, men premiären är inte förrän i april nästa år. I Sverige får vi vänta tills augusti nästa år innan vi får se den.


(I huvudrollerna ser vi dessutom Twilight/New moon-tjejerna Kristen Stewart och Dakota Fanning!)










Det här är ingen filmblogg (trots namnet... haha!), men jag ramlade in hos David Bowie på Spotify och när jag hörde låten
Rebel, rebel, kom jag på att den är med i just den här filmen. Sen måste jag ju passa på att skryta lite över att jag är en av de få som faktiskt har manuset. Haha!

Kommentarer
Postat av: Marielle

nice:P

2009-11-18 @ 08:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0