10 sätt att bli av med en telefonförsäljare ♥

Alla älskar ju telefonförsäljare! Min bror är telefonförsäljare, så var snälla och köp allt ni har råd med (och lite till).




Okej, ni som är antingen bittra gamla tanter eller riktiga fattiglappar - som jag - kan ju typ... göra såhär:


1. Gör det till en vana att alltid svara med en liten röst. När telefonförsäljaren frågar efter mamma eller pappa, säger ni: "Vänta lite" - ta ner telefonen lite, ropa: "Mammaaaaa" Och lägg på.

2. Säg: "Vad sa du?" så ofta du kan. Telefonförsäljare behöver aldrig ta upp luft när de pratar, så avbryt!

3. Ifrågasätt A L L T! Typ: "Vad menar du med det?" "Vad betyder det då?", osv.

4. Beröm försäljaren. "Många telefonförsäljare har ringt mig och du är nog den bästa. Du är väldigt duktig på det du gör".

5. Ta första bästa tillfälle att fråga om han eller hon är lycklig i sitt arbete. Fråga vad deras största dröm är.

6. Prata gibberish (ett påhittat språk som liknar ett befintligt språk). Du förstår inte svenska. Alls.

7. Säg: "Vilken len och fin röst du har. Är du sångare?", försäljaren säger med största sannolikhet nej. Säg då: "Vad konstigt. Du har en väldigt vacker röst".

8. Fria till försäljaren.

9. Spela fjortis. Du vet hur man gör. Försök bara att överrösta försäljaren, använd ord som typ, asså, liksom, meh, duhh, chilla.

10. Låt försäljaren prata på, men lägg undan telefonen och gå och gör något annat.




SLUTA INTE. Fortsätt att tjata om giftemål, beröm för arbetet och en vacker röst under hela samtalet!


Kommentarer
Postat av: Linda

haha, usch ja. den här obehagliga svininfluensan.. hypokondriker som jag börjar att bli, ska tom vaccinera mig mot den i veckan. ska du göra det?



och haha, jag känner mig som värsta stalkern nu men jag är ju gammal klasskamrat med din bror (vad är oddsen?) och tycker att det här inlägget om telefonförsäljare var himla roligt :D

2009-11-16 @ 23:57:12
URL: http://waitress.blogg.se/
Postat av: Linda

usch ja, jag är också rädd för vaccinet men efter att 50% av min familj redan har tagit det, och dom är friska, så försöker jag inbilla mig om att ingenting kommer att gå snett för min del heller!

(dock blev jag lite nervös av det där youtubeklippet som finns på en tjej som tydligen börjat att gå baklänges pga vaccinet? HA! både orealistiskt och läskigt...)



haha kände lite "vad-fasen-är-oddsen?" när jag såg bilden på Daniel (vi gick för övrigt i samma gymnasieklass) och förstod att du var hans lillasyster, haha. världen ÄR allt bra liten :P

2009-11-17 @ 00:33:45
URL: http://waitress.blogg.se/
Postat av: Marielle

haha funkar det då :P

2009-11-17 @ 17:29:00
Postat av: Nela

Haha du är rolig du. ska testa fjortisspråket. men beröma också och säga nej tack.

2009-11-23 @ 00:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0