En drömblogg.

I mina drömmar sker mycket mer intressanta saker än i mitt vardagliga liv, och jag drömmer hela tiden, varje natt. Som jag sa igår (eller egentligen i juni), så är alla mina drömmar läskigt verkliga och detaljrika... vore det inte bättre om man kunde låtsas att man var den man är i sina drömmar? Liksom skriva på som vanligt, men det man skriver har bara hänt i ens eget huvud? Det är lite coolt, va? Haha! Man skulle liksom alltid ha något att skriva på morgonen!

Inatt drömde jag till exempel att jag sprang runt i ett hus fyllt med trappor och små rum, nästan som fängelseceller. I varje rum fanns en klädhängare med massa kläder på. Jag gick runt med en kompis och min morbror (jag har ingen morbror i verkligheten), upp för trappor, ner för trappor, in i rum, ut ur rum. Min kompis fick en klänning av min morbror men jag fick inget. Jag blev ledsen och bestämde mig för att stjäla en klänning. Jag sprang ifrån dem, de blev arga och sprang efter. Upp för en svart spiraltrappa och in i ett vitmålat rum utan fönster. Jag tog en klänning från stången och sprang ut, men jag hann inte. Dörren stängdes igen, men jag lyckades öppna den. Jag såg min morbror trycka mot dörren, men på något sätt lyckades jag komma ut. Jag släppte klänningen och sprang ner för fem trappor och ut. När jag trampade med ena foten på det torra, gröna gräset så vaknade jag...


Av någon anledning hade jag panik när jag vaknade. Det var mycket läskigare än det låter, jag är inte så bra på att formulera mig längre... men som sagt, jag var rädd. Jag tände det lilla pepparkakshuset med små färgglada dioder och lugnade ner mig... haha kunde verkligen inte somna om med det stara ljuset i ögonen, så jag släckte ;P


Men förstår ni? Man får ner så mycket mer om man skriver om sina drömmar istället för sin vardag... i alla fall när man är som jag - en nolifer ;P


Jag har förresten klänningen jag drömde om, så jag tänkte visa den! Den är från Frankrike 1976 (om jag minns rätt). Mammas, men hon kommer inte i den ;P




(Den är trasig på framsidan, så jag valde att visa ryggen (bilden är från april i år). Det var ändå bara tyget jag såg i drömmen så whatever. Haha!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0